HIIT Interval Trainers - Airbikes

2 Producten
Concept2 SkiErg PM5 - direct leverbaar
€949,00 €900,00
-5%

Concept2 SkiErg PM5 - direct leverbaar

De Concept2 SkiErg maakt het Nordic skiën beschikbaar voor iedereen. Lang erkend als een van de zwaarste trainingen, Nordic skiën maakt je sterker en vergroot je uithoudingsvermogen en het traint je hele lichaam.

Concept2 BikeErg Fan Bike Indoor Cycle
€1.195,00

Concept2 BikeErg Fan Bike Indoor Cycle

De BikeErg heeft hetzelfde vliegwiel en Performance Monitor als onze Concept2 Indoor Rowers en SkiErgs, waarmee alle mogelijkheden van het roeien en Crosscountry skiën naar het fietsen wordt gebracht.


HIIT Trainers - het ultieme fitnessapparaat

Vergeet de crosstrainer en de loopband: de nieuwe manier van trainen en DE manier om echt snel vet te verbranden: High Intensity Interval Training (HIIT). Op deze nieuwe generatie HIIT fitnessapparaten kan je nu wel echt snel resultaten boeken!

 

Verbrand vet......SNEL!

Studies hebben aangetoond dat je met een high intensity interval training in staat bent 12 tot wel 22 calorieën per minuut te verbranden. Dat zou het antwoord zijn op wat je tijdens een HIIT training zou verbranden, zonder rekening te houden met de factoren die hier op van invloed zijn, zoals:

  • Je lichaamsgewicht (hoe meer je weegt, des te meer calorieën zal je verbranden)
  • Je geslacht (mannen verbranden doorgaans meer, door het feit dat een man vaak meer weegt dan een vrouw en meer spiermassa heeft)
  • Hoe hard je traint (je verbrand meer als je harder en zwaarder traint)
  • Je fitnessniveau: hoe ervaren ben je al en hoe efficiënt gaat je lichaam om met vetverbranding

 

Als je dit vergelijkt met gematigde intensieve trainingen zoals hardlopen, fietsen etc. waarbij je gemiddeld maar ca. 10 calorieën per minuut verbruikt, wordt al duidelijk dat HIIT trainingen een perfecte manier is om vet te verliezen. Maar…..!

Waar hierbij nog geen rekening mee is gehouden, is het effect van naverbranding van een HIIT interval training!

 

Vet verliezen door naverbranden

Het naverbrandingseffect verwijst naar de calorieën en vet welke je lichaam kan verbranden NA het uitvoeren van de interval training. Verschillende onderzoeken hebben aangetoond dat high intensity trainingen tot wel 9x meer vet kunnen verbranden dan standaard low-intensity trainingen zoals hardlopen.

Dit komt door het naverbrand effect: je lichaam zal tot wel 48 uur NA de interval training een verhoogde verbranding hebben vanwege het herstel dat plaats vindt. Dat betekent dus dat je niet alleen tijdens de interval training extra vet verbrand, maar dat je tot wel 48 uur lang extra vet verbrand! Dit effect komt alleen tot stand bij high-intensity trainingen en niet bij medium- of low-intensity trainingen zoals fietsen of hardlopen (duursport).