
Klantenservice
- Over Fitnesskoerier
- Zakelijke aankopen Fitnessmaterialen
- Grote bestelling? Vraag een offerte op maat
- Betaalmethoden
- Biller - B2B kopen op factuur - zakelijk kopen
- IN3 - Betaal in 3 eenvoudige termijnen, zonder rente of kosten
- Ergens anders goedkoper?
- Verzenden & retourneren
- De voordelen van Fitnesskoerier
- Algemene voorwaarden
- Disclaimer
- Privacy Policy
- Fitnesskoerier kortingscode
- Review Policy Fitnesskoerier.nl
- Garantievoorwaarden
-
Waar kan ik terecht met vragen of klachten?
- Indien u een vraag of een klacht heeft, wat voor een vraag of klacht dan ook, laat ons dit dan weten via ons e-mail adres: [email protected].
Wij streven er altijd naar binnen 24 uur antwoord te geven op uw vraag of klacht.
U kunt ook het contact formulier aan de rechterkant gebruiken.
- Indien u een vraag of een klacht heeft, wat voor een vraag of klacht dan ook, laat ons dit dan weten via ons e-mail adres: [email protected].
-
Wat is de garantie op mijn product?
Na uw aankoop heeft u recht op garantie. Dat betekent dat u bij vroegtijdige slijtage of productiefouten als consument rechten heeft. U heeft immers recht op een goed werkend apparaat of materiaal dat doet wat u ervan mag verwachten. Fitnesskoerier is officieel dealer van alle door ons aangeboden merken. Dat betekent dat u de garantie en service mag verwachten welke bij het door u gekochte product horen.
Onze garantieprocedure werkt als volgt:1) Meld de klacht schriftelijk aan fitnesskoerier ([email protected])
2) Op basis van de klacht zal fitnesskoerier binnen 48 uur een reactie geven met daarin de oplossing
3) Klachten welke niet door uzelf verholpen kunnen worden, met of zonder reserve-onderdelen, zullen bij u thuis of bij de fabrikant worden verholpen.
4) Klachten welke het gevolg zijn van aantoonbare gebruikersfouten, vallen niet onder de garantie
5) Val en stootschade valt ook niet onder de garantie.
-
Mijn aankoop is niet wat ik ervan verwacht had. Wat nu?
Een product besteld op fitnesskoerier, netjes thuis bezorgd, maar bij nader inzien was het toch niet wat u ervan verwachtte?
14 dagen bedenktijd
Fitnesskoerier richt zich naar de richtlijnen van de Stichting Webshop Keurmerk en hanteert een zichttermijn van 14 dagen voor consumenten (particulieren). De zichttermijn is niet van toepassing op zakelijke (bedrijfsmatige) aankopen.
Melden en retourneren
Indien het product niet is wat je ervan verwacht had, dan kan je dit binnen 14 dagen schriftelijk melden aan fitnesskoerier. Na deze melding kan je het product, binnen 14 dagen nadat de melding van retourneren is gedaan, retourneren aan Fitnesskoerier en indien het product conform de voorwaarden retour is ontvangen, zal Fitnesskoerier je zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 7 werkdagen, het aankoopbedrag retourneren.
De kosten voor het retour zenden van het product zijn voor rekening van de koper. Dat wil zeggen dat je hier zelf verantwoordelijk voor bent. Uiteraard kan Fitnesskoerier het product ook weer bij u op laten halen. Wij zijn dan wel genoodzaakt de daadwerkelijke kosten aan u in rekening te brengen. Deze variëren per product en kunnen bij grote en zware producten oplopen tot wel 200 euro (grote krachtstations bijvoorbeeld). Het risico van het transport in het geval van een retourzending, blijft echter altijd voor rekening van de consument. Bij retouren zullen wij het risico op schade, verlies of diefstal niet voor onze rekening nemen. De consument dient schriftelijk akkoord te gaan met deze voorwaarde.
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Geen retourrecht op reeds verleende diensten (optioneel betaalde montagekosten)
Verschillende toestellen worden geleverd inclusief gratis montage of er kan gebruik worden gemaakt van onze optionele betaalde montagedienst. Dit is een geleverde dienst die niet geretourneerd kan worden. Deze optionele installatiekosten zullen dan ook niet vergoed worden aangezien de dienst is verleend en niet ongedaan gemaakt kan worden.
Voorwaarden 14 dagen zichttermijn
- Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument.
- Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Uitgangspunt is dat de consument het artikel tot zover mag gebruiken en uitproberen zoals dat in een traditionele winkel ook toegestaan zou zijn. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
- De zichttermijn is niet van toepassing op zakelijke (bedrijfsmatige) aankopen. Zakelijke aankopen kunnen niet geretourneerd worden. De zichttermijn is alleen van toepassing op het consumentenrecht (particuliere aankopen).
Wanneer brengt Fitnesskoerier waardevermindering in rekening
Indien het product niet in de originele staat wordt geretourneerd voor zover dit mogelijk is. De verantwoording voor de retourzending ligt bij de klant. De waardevermindering kan ontstaan door de onderstaande factoren:
- Het product is niet geretourneerd in de originele verpakking (u weet immers nog niet of u het product in gebruik gaat nemen en daarom dient u de originele verpakking te bewaren)
- De verpakking is beschreven. Bij retourneren dient u een label op de zending aan te brengen. Indien de originele verpakking is beschreven (bijvoorbeeld de adressering) met bijvoorbeeld een stift of een pen, is de verpakking niet meer origineel en dienen wij waardevermindering in rekening te brengen.
- Het product is beschadigd (indien een product beschadigd bij u wordt geleverd, dient u hier direct melding van te maken. Reclamaties achteraf worden niet in behandeling genomen)
- Het product wordt incompleet geretourneerd.
- Een artikel mag thuis uitgeprobeerd worden, maar niet in gebruik worden genomen. Indien het in gebruik genomen wordt, brengen wij de waardevermindering in rekening. De stelregel is dat u een product mag testen voor zover dit ook in een fysieke winkel mogelijk zou zijn.
Ons retouradres is:
Fitnesskoerier.nl
t.a.v. retouren en uw ordernummer
Kerkenbos 10-125
6546 BJ Nijmegen
-
Hoe komt een bestelling tot stand?
Een bestelling, volgens de wet overeenkomst, komt tot stand door het aanvaarden van het aanbod van de aanbieder. Simpel gezegd houdt dit bij ons het volgende in:
- Je plaats het gewenste artikel in de winkelwagen
- Je voert de gevraagde informatie in (n.a.w. en contactgegevens)
- Je kiest de gewenste verzendmethode
- Je kiest de gewenste betaalwijze
- Tot slot zie je een samenvatting van de bestelling. Na het aanvaarden van de algemene voorwaarden maak je de bestelling definitief: de overeenkomst is nu tot stand gekomen. Je zal hier direct een bevestiging per mail over ontvangen.
-
Kan ik van mijn bestelling afzien?
Het artikel is nog niet verzonden en het betreft geen maatwerk?
U kunt uw bestelling zonder problemen of kosten annuleren. Reeds betaalde bedragen worden door ons direct aan u terug betaald. U kunt per e-mail annuleren maar bij voorkeur telefonisch zodat wij de zending dan direct tegen kunnen houden indien noodzakelijk. E-mail wordt immers niet direct gelezen en het risico bestaat dat de zending reeds verzonden wordt voordat uw e-mail is geopend. T: +31-24-6451309 (maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur)
Indien het maatwerk betreft (productie op bestelling) en de productie van uw order is reeds gestart, dan is er geen optie tot annuleren. De order wordt immers reeds specifiek op klantwens vervaardigd (o.a. FP Equipment)
Het artikel is reeds ontvangen?
Een product besteld op fitnesskoerier, netjes thuis bezorgd, maar bij nader inzien was het toch niet wat u ervan verwachtte?
14 dagen bedenktijd
Fitnesskoerier richt zich naar de richtlijnen van de Stichting Webshop Keurmerk en hanteert een zichttermijn van 14 dagen voor consumenten (particulieren). De zichttermijn is niet van toepassing op zakelijke (bedrijfsmatige) aankopen.
Melden en retourneren
Indien het product niet is wat je ervan verwacht had, dan kan je dit binnen 14 dagen schriftelijk melden aan fitnesskoerier. Na deze melding kan je het product, binnen 14 dagen nadat de melding van retourneren is gedaan, retourneren aan Fitnesskoerier en indien het product conform de voorwaarden retour is ontvangen, zal Fitnesskoerier je zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 7 werkdagen, het aankoopbedrag retourneren.
De kosten voor het retour zenden van het product zijn voor rekening van de koper. Dat wil zeggen dat je hier zelf verantwoordelijk voor bent. Uiteraard kan Fitnesskoerier het product ook weer bij u op laten halen. Wij zijn dan wel genoodzaakt de daadwerkelijke kosten aan u in rekening te brengen. Deze variëren per product en kunnen bij grote en zware producten oplopen tot wel 200 euro (grote krachtstations bijvoorbeeld). Het risico van het transport in het geval van een retourzending, blijft echter altijd voor rekening van de consument. Bij retouren zullen wij het risico op schade, verlies of diefstal niet voor onze rekening nemen. De consument dient schriftelijk akkoord te gaan met deze voorwaarde.
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Geen retourrecht op reeds verleende diensten (optioneel betaalde montagekosten)
Verschillende toestellen worden geleverd inclusief gratis montage of er kan gebruik worden gemaakt van onze optionele betaalde montagedienst. Dit is een geleverde dienst die niet geretourneerd kan worden. Deze optionele installatiekosten zullen dan ook niet vergoed worden aangezien de dienst is verleend en niet ongedaan gemaakt kan worden.
Voorwaarden 14 dagen zichttermijn
- Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument.
- Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Uitgangspunt is dat de consument het artikel tot zover mag gebruiken en uitproberen zoals dat in een traditionele winkel ook toegestaan zou zijn. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
- De zichttermijn is niet van toepassing op zakelijke (bedrijfsmatige) aankopen. Zakelijke aankopen kunnen niet geretourneerd worden. De zichttermijn is alleen van toepassing op het consumentenrecht (particuliere aankopen).
Wanneer brengt Fitnesskoerier waardevermindering in rekening
Indien het product niet in de originele staat wordt geretourneerd voor zover dit mogelijk is. De verantwoording voor de retourzending ligt bij de klant. De waardevermindering kan ontstaan door de onderstaande factoren:
- Het product is niet geretourneerd in de originele verpakking (u weet immers nog niet of u het product in gebruik gaat nemen en daarom dient u de originele verpakking te bewaren)
- De verpakking is beschreven. Bij retourneren dient u een label op de zending aan te brengen. Indien de originele verpakking is beschreven (bijvoorbeeld de adressering) met bijvoorbeeld een stift of een pen, is de verpakking niet meer origineel en dienen wij waardevermindering in rekening te brengen.
- Het product is beschadigd (indien een product beschadigd bij u wordt geleverd, dient u hier direct melding van te maken. Reclamaties achteraf worden niet in behandeling genomen)
- Het product wordt incompleet geretourneerd.
- Een artikel mag thuis uitgeprobeerd worden, maar niet in gebruik worden genomen. Indien het in gebruik genomen wordt, brengen wij de waardevermindering in rekening. De stelregel is dat u een product mag testen voor zover dit ook in een fysieke winkel mogelijk zou zijn.
Ons retouradres is:
Fitnesskoerier.nl
t.a.v. retouren en uw ordernummer
Kerkenbos 10-125
6546 BJ Nijmegen
-
Kan ik een leverdag afspreken?
- Ja, dat kan. U kunt bij uw bestelling een opmerking invoeren met de datum / dag dat u het liefste ziet dat er geleverd wordt. Wij zullen dan altijd trachten (mits voorradig) dat het artikel de werkdag ervoor verzonden wordt, zodat deze de werkdag erop geleverd zal worden.
-
Hoe kan ik bij levering betalen?
Op dit moment is betaling bij levering alleen mogelijk bij installatie aan huis door onze eigen monteurs. De betaling kunt u contant voldoen (ze beschikken nog niet over een PIN mogelijkheid) of per bankoverschrijving (onze monteur dient dan even het betaalbewijs te zien). Leveringen zonder montage door onze eigen monteurs kunnen niet bij levering worden voldaan. Echter bieden wij met betaalopties zoals Afterpay en Klarna voldoende opties om de bestelling achteraf te voldoen.
-
Tot waar wordt er geleverd?
Levering zal gelijkvloers aan de eerste drempel geschieden (dus geen trappen of andere obstakels). Bij appartementen zal er bij de ingang van het appartementencomplex worden geleverd. Dit geldt zowel voor grote producten als voor pakketten. Pakketdiensten en vervoerders brengen normaliter geen pakketjes of levering tot aan uw voordeur in een appartement. Indien het apparaat door onszelf wordt geleverd en geïnstalleerd aan huis, vermelden wij per item de voorwaarden: etage levering of levering op een met steekwagen bereikbare plaats.
Neem contact met Fitnesskoerier op:
- T: +31-(0)24-645 1309 (maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00)
- E: [email protected]
Klantenservice
Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft.
Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht via de e-mail aan de afdeling klantcontact door te geven.
Dit kan per e-mail, reguliere post en/of telefonisch.
Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
Onze gegevens:
Fitnesskoerier.nl
Kerkenbos 1079-B
6546 BB Nijmegen
[email protected]
t: +31-(0)24-6451309 (op werkdagen van 9:00 tot 17:00 uur)
Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht zo spoedig mogelijk na ontvangst beantwoorden, zodat u weet dat we met uw kwestie aan het werk zijn gegaan. We zullen de nodige info gaan verzamelen zodat de klacht zo goed mogelijk kunnen behandelen zodat de kwestie zo snel mogelijk op de beste wijze wordt opgelost. Bij klachten verzoeken wij u altijd vast het serienummer mee te sturen (bij apparaten) en indien mogelijk foto's en/of een filmpje van het probleem.