Klantenservice
‘Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft.
Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht via de e-mail aan de afdeling klantcontact door te geven.
Dit kan per e-mail, regulier post en/of telefonisch.

Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.

Onze gegevens:

Fitnesskoerier.nl
Kerkenbos 1079-B
6546 BB Nijmegen

info@fitnesskoerier.nl
t: +31-(0)24-6451309
                                                      
Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling  bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar (naam webshop) bij is aangesloten.’
1 Vragen of klachten
1.1 Waar kan ik terecht met vragen of klachten?
Indien u een vraag of een klacht heeft, wat voor een vraag of klacht dan ook, laat ons dit dan weten via ons e-mail adres: info@fitnesskoerier.nl.

Wij streven er altijd naar binnen 24 uur antwoord te geven op uw vraag of klacht.

U kunt ook het contact formulier aan de rechterkant gebruiken.
2 Garantie en service
2.1 Wat is de garantie op mijn product?

Garantie


Na uw aankoop heeft u recht op garantie. Dat betekent dat u bij vroegtijdige slijtage of productiefouten als comsument rechten heeft. U heeft immers recht op een goed werkend apparaat dat doet wat u ervan mag verwachten. Fitnesskoerier is officieel dealer van alle door ons aangeboden merken. Dat betekent dat u de garantie en service mag verwachten welke bij het door u gekochte product horen.

Onze garantieprocedure werkt als volgt:

  • Meld de klacht schriftelijk aan fitnesskoerier (info@fitnesskoerier.nl)
  • Op basis van de klacht zal fitnesskoerier binnen 48 uur een reactie geven met daarin de oplossing
  • Klachten welke niet door uzelf verholpen kunenn worden, met of zonder reserve-onderdelen, zullen bij u thuis of bij de fabrikant worden verholpen.
  • Klachten welke het gevolg zijn van aantoonbare gebruikersfouten, vallen niet onder de garantie
  • Val en stootschade valt ook niet onder de garantie.
2.2 Mijn aankoop is niet wat ik ervan verwachtte. Wat nu?

Een product besteld op fitnesskoerier, netjes thuis bezorgd, maar bij nader inzien was het toch niet wat u ervan verwachtte?


14 dagen bedenktijd


Fitnesskoerier richt zich naar de richtlijnen van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie en hanteert een zichttermijn van 14 dagen.


Melden en retourneren


Indien het product niet is wat je ervan verwacht had, dan kan je dit binnen 14 dagen schriftelijk melden aan fitnesskoerier. Na deze melding kan je het product retourneren aan Fitnesskoerier en indien het product conform de voorwaarden retour is ontvangen, zal Fitnesskoerier je zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 30 werkdagen, het aankoopbedrag retourneren.


De kosten voor het retour zenden van het product zijn voor rekening van de koper. Dat wil zeggen dat je hier zelf verantwoordelijk voor bent. Uiteraard kan Fitnesskoerier het product ook weer bij u op laten halen. De kostem hiervoor bedragen voor grote fitnessapparaten € 39,95. Deze dien je dan bij het ophalen te voldoen aan de koerier.


Voorwaarden 14 dagen zichttermijn


  • Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument.
  • Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Uitgangspunt is dat de consument het artikel tot zover mag gebruiken en uitproberen zoals dat in een traditionele winkel ook toegestaan zou zijn. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Ons retouradres is:

Fitnesskoerier.nl
t.a.v. retouren
Kerkenbos 1079-B
6546 BB Nijmegen
3 Bestelprocedure
3.1 Hoe komt een bestelling tot stand?
Een bestelling, volgens de wet, overeenkomst komt tot stand door het aanvaarden van het aanbod van de aanbieder. Simpel gezegd houdt dit bij ons het volgende in:

  • Je plaats het gewenste artikel in de winkelwagen
  • Je voert de gevraagde informatie in (n.a.w. en contactgegevens)
  • Je kiest de gewenste verzendmethode
  • Je kiest de gewenste betaalwijze
  • Tot slot zie je een samenvatting van de bestelling. Na het aanvaarden van de algemene voorwaarden maak je de bestelling definitief: de overeenkomst is nu tot stand gekomen. Je zal hier direct een bevestiging per mail over ontvangen.
3.2 Kan ik van mijn bestelling afzien?
Het antwoord hierop is: JA

Je hebt bij ons het recht de bestelling zonder opgave van redenen te ontbinden. Dit kan zelfs tot 14 dagen nadat de bestelling bij u thuis is afgeleverd (zie hiervoor: verzenden en retourneren).
Wij rekenen geen kosten voor het annuleren. Hoogstens de kosten voor het retourneren van het product aan Fitnesskoerier.nl komen voor eigen rekening.

Indien je reeds hebt betaald, zullen wij dit bedrag zo spoedig mogelijk aan je terug betalen.

Natuurlijk zouden wij het wel waarderen als je ons zou willen vertellen waarom je van de bestelling af wenst te zien. Deze informatie kunnen wij goed gebruiken voor het verbeteren van onze dienstverlening.
4 Bezorging
4.1 Kan ik een leverdag afspreken?
Ja, dat kan. U kunt bij uw bestelling een opmerking invoeren met de datum / dag dat u het liefste ziet dat er geleverd wordt. Wij zullen dan altijd trachten (mits voorradig) dat het artikel de werkdag ervoor verzonden wordt, zodat deze de werkdag erop geleverd zal worden.
4.2 Hoe kan ik bij levering betalen?
Bij bezorgingen onder rembours, kunt u enkel contant aan de bezorger betalen.
Wij verzoeken u dan het bedrag zoveel mogelijk gepast in huis te halen.
Mobiel pinnen is helaas (nog) niet mogelijk bij onze vervoerder.
4.3 Tot waar wordt er geleverd?
Levering zal gelijkvloers aan de eerste drempel geschieden (dus geen trappen of andere obstakels). Bij appartementen zal er bij de ingang van het appartementencomplex worden geleverd. Dit geldt zowel voor grote producten als voor pakketten.