Fitness Trampoline

3 Producten

Fitness trampoline

Dacht je dat je te oud bent voor een trampoline zodra je de tienerjaren bereikt? Denk dan nog maar een keer! Mini trampoline of fitness trampolines zijn enorm populair geworden bij fitnessenthousiasten!

Er zijn enorm veel voordelen aan het trampoline springen op een fitness trampoline, vandaar dat het geen wonder is dat fitness trampolines zo populair geworden zijn. Behalve dat het leuk is en een goede manier om je uithoudingsvermogen te vergroten brengt het trampoline springen op een fitness trampoline nog meer voordelen met zich mee. Een van de minder bekende voordelen van trampoline springen, maar één die de meeste dames wel zal aanspreken, is dat het springen op een fitness trampoline één van de beste methodes is voor het verminderen van cellulitis!

Trampoline springen is in feite een betere wijze van inspanning dan hardlopen en vele andere manieren van inspanning en het kan ook nog eens in je eigen huis! In tegenstelling tot bij het hardlopen, levert het springen op een fitness trampoline geen zware belasting op de gewrichten op. Daarnaast is er ook geen grote investering nodig, een fitness trampoline heb je immers al vanaf een euro of 30! En uiteraard kan je deze fitness trampoline dan mooi delen met de kinderen indien je deze hebt. Zij zullen er zeker blij mee zijn.

Voordelen van Trampoline Fitness

Betere cardiovasculaire gezondheid: studies hebben een aanzienlijke verbetering geconstateerd van de cardiovasculaire gezondheid bij regelmatige fitness trampoline workouts van 30 minuten. De resultaten zijn vergelijkbaar met cardio training op bijvoorbeeld een loopband of crosstrainer.

Toename kracht in benen: studenten welke twee keer per week 30 minuten aan trampoline fitness deden, lieten een duidelijke toename van kracht en explosiviteit in de benen zien. Dit wordt ook onderbouwd door trainers welke met atleten werken en trampoline fitness onderdeel van de training maken.

Laagdrempelig: een interessante studie toonde aan dat, hoewel de hartslag van de testgroep stijgt naarmate men sneller gaat springen, dat men echter niet het gevoel had een zware inspanning te leveren. Dit maakt duidelijk dat springen op een fitness trampoline ervaren wordt als makkelijker en leuker dan andere vormen van cardio fitness op traditionele apparaten.

Naast de hierboven genoemde voordelen van trampoline fitness, zijn de volgende aanvullende voordelen ook reden genoeg om trampoline fitness in je workout toe te passen:

  • Verbeterde balans
  • Sterkere core-spieren
  • Meer behendigheid
  • Verbeterde coördinatie
  • Gewichtsverlies (afvallen)

Tips voor veilige trampoline fitness

Plaats de fitness trampoline altijd op een vlakke, niet gladde ondergrond en zorg ervoor dat deze niet in de buurt van muren, meubels of andere obstakels staat. De trillingen die ontstaan tijdens het springen kunnen er voor zorgen dat de trampoline zijwaarts kan bewegen.

Draag schoenen met goede ondersteuning van de enkels. Ondanks dat professionele gymnasten met blote voeten springen, zullen beginnende trampolinespringers veel voordeel hebben van een goede ondersteuning van de enkels ter voorkoming van blessures.

Minimaliseer de hoogte van je sprongen. Lage, gecontroleerde sprongen zullen niet alleen de intensiteit van de workout doen toenemen, maar zorgen er ook voor dat je voeten altijd weer op de juiste plaats op de fitness trampoline landen.