Verzenden & retourneren

Wij bezorgen standaard in Nederland en België

Iedere bestelling die je bij Fitnesskoerier plaats, zal bij je thuis worden afgeleverd (tenzij je kiest voor afhalen bij Fitnesskoerier uiteraard).

De verzendkosten welke wij in rekening brengen zijn als volgt:

  • Grote apparaten, palletvervoer (Nederland en België): Gratis
  • Pakketten Nederland: € 5,95 - gratis vanaf € 150,-
  • Paketten Belgie: € 7,95 - gratis vanaf € 200,-

Wilt u een grotere bestelling plaatsen en laten leveren in een ander land binnen de EU? Informeer dan naar de kosten en mogelijkheden: [email protected]

Bezorgen van grote fitness apparaten / artikelen

Standaard bezorging fitness apparaten

Nadat wij de opdracht hebben verzonden aan de transporteur, zullen de bestelde goederen zo spoedig mogelijk bij u worden afgeleverd. Levering zal plaats vinden tot aan de eerste drempel van uw woning (aan de voordeur) of tot aan de eerste drempel van bijvoorbeeld het appartementencomplex waar u woont (de centrale ingang). Leveringen vinden altijd plaats op werkdagen, tenzij er door Fitnesskoerier.nl afwijkende afspraken zijn gemaakt.

Bezorgvoorwaarden:

  • Levering zal gelijkvloers aan de eerste drempel geschieden (dus geen trappen of andere obstakels). Bij appartementen zal er bij de ingang van het appartementencomplex worden geleverd.
  • Levering op de wadden-eilanden wordt niet standaard door ons verzorgd maar is op verzoek mogelijk. Vraag ons naar de mogelijkheden. Het vervoer van het vaste land naar het wadden-eiland is voor rekening van de consument. Wij leveren enkel tot aan het vaste land.

Full Service Installatie bezorging

Indien een fitnessapparaat niet alleen gratis door ons wordt bezorgd, maar ook gratis wordt geïnstalleerd, dan wordt dit duidelijk bij het artikel weergegeven. Let op, we werken dan op afspraak en zullen een monteur voor u inplannen. De gemiddelde levertijd vermelden wij op de website in de kassa waar u voor deze optie kunt kiezen. Gemiddeld is dit 3 tot 5 werkdagen en bij piekdrukte zullen we dit aanpassen zodat u weet waar u aan toe bent.

Deze zogenaamde full service installatie levering betekent voor u de volgende gratis service:

  • Het fitness apparaat wordt volledig gebruiksklaar op de gewenste plaats in uw woning geïnstalleerd
  • Het fitness apparaat wordt na installatie getest
  • Na afloop worden alle verpakkingsmaterialen mee retour genomen
  • U kunt bij een rembourslevering contant betalen aan de bezorger
  • Deze service is geldig voor zowel Nederland als België
  • Levering en installatie vinden gelijktijdig plaats
  • Nieuw: op aanvraag is het mogelijk uw oude apparaat af te voeren, mits er voldoende ruimte beschikbaar is in de bestelbus

De levertijd bedraagt doorgaans 5 tot 7 werkdagen en doorgaans wordt er al binnen 2 tot 3 werkdagen contact met u opgenomen om een afspraak voor de levering en installatie te maken. Bij grote drukte zullen we de gemiddelde levertijd bij de verzendmethode op onze website vermelden.

Verschillende toestellen worden geleverd inclusief gratis montage of er kan gebruik worden gemaakt van onze optionele betaalde montagedienst. Dit is een geleverde dienst die niet geretourneerd kan worden. Deze optionele installatiekosten zullen dan ook niet vergoed worden aangezien de dienst is verleend en niet ongedaan gemaakt kan worden.

Voorwaarden van de Full Service installatie service

  • de servicelocatie moet goed bereikbaar zijn voor de bezorgers *
  • Er wordt enkel uitgepakt op een droge en veilige locatie
  • Er wordt enkel aangesloten op bestaande aansluitingen (stopcontacten)
  • Als de bezorgers aangeven dat het artikel niet verantwoord op de locatie kan worden geplaatst en u geeft toch toestemming om dit toch te proberen, is het risico op eventuele schades voor rekening van de koper.

* goed bereikbaar wil zeggen dat het artikel op een veilige en verantwoorde wijze op de locatie gebracht kan worden. Indien het artikel naar een etage moet, zal de trap bijvoorbeeld voldoende breed moeten zijn en het artikel moet op een veilige en verantwoorde wijze de trap op getild kunnen worden. Of een artikel op een veilig en verantwoorde wijze omhoog kan worden gebracht is ter beoordeling aan Fitnesskoerier.

Levering kleine artikelen:

Kleine artikelen worden geleverd via de pakketservice. Deze versturen we zo spoedig mogelijk na het plaatsen van de bestelling. Voorradige items worden doorgaans binnen 1 - 2 werkdagen geleverd. Leveringen vinden plaats van maandag tot en met vrijdag tenzij er door Fitnesskoerier.nl afwijkende afspraken zijn gemaakt.

Bij appartementen zal er bij de ingang van het appartementencomplex worden geleverd.

Wij leveren standaard alleen aan het door u opgegeven adres en niet bij de buren. Er dient tevens getekend te worden voor ontvangst van de goederen. Als u aan ons duidelijk aangeeft dat er ook bij de buren geleverd mag worden, zullen wij dit uiteraard aanpassen in de verzendinformatie.

Afhalen bij Fitnesskoerier:

Het is ook mogelijk je bestelling zelf op te halen bij Fitnesskoerier.nl te Nijmegen. Nadat de producten in het warehouse klaar liggen, ontvang je hierover een bericht per e-mail en kan je de bestelling afhalen op de volgende locatie:

Fitnesskoerier
Kerkenbos 10-125
6546 BJ Nijmegen

Het is nu ook mogelijk om op ons kantoor op Kerkenbos 1079-B eerst te betalen met PIN of contactloos met de smartphone of wearable. Tevens kunnen we u een betaallink sturen zodat u ter plekke met uw smartphone en bankapp direct kunt betalen. Daarna kunt u direct uw bestelling afhalen. In de nabije toekomst zal betalen via PIN ook mogelijk zijn bij ons warehouse.

Uiteraard is het ook nog gewoon mogelijk om met contant geld te betalen.

U kunt bij het afhalen indien gewenst uw oude fitnessapparaat inleveren zodat deze door ons kan worden afgevoerd.


Retourneren

Een product besteld op fitnesskoerier, netjes thuis bezorgd, maar bij nader inzien was het toch niet wat u ervan verwachtte?

14 dagen bedenktijd

Fitnesskoerier richt zich naar de richtlijnen van de Stichting Webshop Keurmerk en hanteert een zichttermijn van 14 dagen voor consumenten (particulieren). De zichttermijn is niet van toepassing op zakelijke (bedrijfsmatige) aankopen.

De zichttermijn is een termijn waarbinnen de particuliere consument een product mag beoordelen zoals dat ook in een fysieke winkel mogelijk zou zijn. Dat is iets anders dan een product in gebruik nemen, bijvoorbeeld door er iedere dag op te trainen. Veel aanbieders adverteren met lange zichttermijnen, echter zullen deze winkels binnen deze soms extreem lange termijnen het artikel alsnog niet retour nemen, omdat zij zich dan beroepen op het feit dat het artikel in gebruik is genomen, wat niet toegestaan is binnen de zichttermijn koop op afstand. Met andere woorden, lange zichttermijnen van 30 dagen of meer zijn pure marketingtools om consumenten over de streep te trekken, echter heeft het weinig tot geen meerwaarde voor u als consument.

Melden en retourneren

Indien het product niet is wat je ervan verwacht had, dan kan je dit binnen 14 dagen schriftelijk melden aan fitnesskoerier. Na deze melding kan je het product, binnen 14 dagen nadat de melding van retourneren is gedaan, retourneren aan Fitnesskoerier en indien het product conform de voorwaarden retour is ontvangen, zal Fitnesskoerier je zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 7 werkdagen, het aankoopbedrag retourneren.

De kosten voor het retour zenden van het product zijn voor rekening van de koper. Dat wil zeggen dat je hier zelf verantwoordelijk voor bent. Uiteraard kan Fitnesskoerier het product ook weer bij u op laten halen. Wij zijn dan wel genoodzaakt de daadwerkelijke kosten aan u in rekening te brengen. Deze variëren per product en kunnen bij grote en zware producten oplopen tot wel 200 euro (cardio apparaten en krachtstations bijvoorbeeld). Het risico van het transport in het geval van een retourzending, blijft echter altijd voor rekening van de consument. Bij retouren zullen wij het risico op schade, verlies of diefstal niet voor onze rekening nemen. De consument dient schriftelijk akkoord te gaan met deze voorwaarde.

De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

Geen retourrecht op reeds verleende diensten (optioneel betaalde montagekosten)

Verschillende toestellen worden geleverd inclusief gratis montage of er kan gebruik worden gemaakt van onze optionele betaalde montagedienst. Dit is een geleverde dienst die niet geretourneerd kan worden. Deze optionele installatiekosten zullen dan ook niet vergoed worden aangezien de dienst is verleend en niet ongedaan gemaakt kan worden.

Voorwaarden 14 dagen zichttermijn

  • Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument.
  • Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Uitgangspunt is dat de consument het artikel tot zover mag gebruiken en uitproberen zoals dat in een traditionele winkel ook toegestaan zou zijn. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  • De zichttermijn is niet van toepassing op zakelijke (bedrijfsmatige) aankopen. Zakelijke aankopen kunnen niet geretourneerd worden. De zichttermijn is alleen van toepassing op het consumentenrecht (particuliere aankopen).

Wanneer brengt Fitnesskoerier waardevermindering in rekening

Indien het product niet in de originele staat wordt geretourneerd voor zover dit mogelijk is. De verantwoording voor de retourzending ligt bij de klant. De waardevermindering kan ontstaan door de onderstaande factoren:

  1. Het product is niet geretourneerd in de originele verpakking (u weet immers nog niet of u het product in gebruik gaat nemen en daarom dient u de originele verpakking te bewaren)
  2. De verpakking is beschreven. Bij retourneren dient u een label op de zending aan te brengen. Indien de originele verpakking is beschreven (bijvoorbeeld de adressering) met bijvoorbeeld een stift of een pen, is de verpakking niet meer origineel en dienen wij waardevermindering in rekening te brengen.
  3. Het product is beschadigd (indien een product beschadigd bij u wordt geleverd, dient u hier direct melding van te maken. Reclamaties achteraf worden niet in behandeling genomen)
  4. Het product wordt incompleet geretourneerd.
  5. Een artikel mag thuis uitgeprobeerd worden, maar niet in gebruik worden genomen. Indien het in gebruik genomen wordt, brengen wij de waardevermindering in rekening. De stelregel is dat u een product mag testen voor zover dit ook in een fysieke winkel mogelijk zou zijn.

Ons retouradres is:

Fitnesskoerier.nl
t.a.v. retouren en uw ordernummer
Kerkenbos 10-125
6546 BJ Nijmegen