Stepbank kopen

7 Producten

Aerobic StepAerobics met behulp van een aerobic step is een oefening welke uniek is ten opzichte van alle andere vormen van aerobic fitness. Het unieke element wordt gevormd door het gebruik van het verhoogde platform, de stepbank of aerobic step. Het grote voordeel van een aerobic step is dat deze altijd geschikt is, voor iedere lichaamslengte, lang of kort. Dit omdat de hoogte van een aerobic step makkelijk is aan te passen met behulp van blokken waarmee de aerobic step hoger of lager kan worden gemaakt.

Als er een dame op de wereld is waaraan de populariteit van aerobic stepping te danken is, dan is dat wel Gin Miller, de uitvinder van de aerobic step eind jaren 80. De aerobic step werd helemaal populair nadat Gin Miller een deal heeft gesloten met Reebok voor het produceren en introduceren van haar aerobic steps. Reebok is ook vandaag nog de meest bekende naam als het om aerobic steps gaat.

Het hoofddoel van aerobic step fitness is het verbranden van vet. Dus voor diegenen die willen afvallen, is aerobic steps een goede aanrader.

Hoe Aerobic Steps vet verbrand

Aerobic steps is een effectieve workout omdat dit precies de oorzaak aanpakt waardoor mensen in de eerste plaats overgewicht krijgen: lichaamsvet dat is opgebouwd door een inname van een te grote hoeveelheid calorieën.

Door te gaan trainen met behulp van aerobic steps zal je meer gaan verbranden waardoor je lichaam uiteindelijk ook de vetvoorraad gaan aanspreken om te verbranden voor energie. Wat fantastisch is aan steps, is dat het vet dat wordt verbrand, ook bestaat uit dat vervelende randje rond je buik. Juist dit randje is de grote ergernis van de gemiddelde persoon van alle leeftijden.

Maar er is ook een bonus: je verbrand niet alleen maar vet, je spieren krijgen natuurlijk ook een training, dus de spieren in zowel je onder- als bovenlichaam zullen steker worden waardoor je figuur ook zeker zal verbeteren.

Hoe lang aan aerobic steps doen om vet te verbranden

Aerobic steps is zoals gezegd een effectieve manier om lichaamsvet te verbranden en om calorieën te verbranden welke je door voedsel binnen krijgt (dus het is niet alleen goed om af te vallen, maar ook juist om op gewicht te blijven). Tijdens een aerobic steps sessie van 45 minuten verbrand je ongeveer 450 calorieën.

Bijkomende voordelen van aerobic steps

Doordat aerobic steps je helpt bij het verliezen van lichaamsvet zal het je gezondheid ook op andere vlakken helpen. Wanneer je minder lichaamsvet hebt, heb je minder kans op ziektes die overgewicht met zich mee brengt, zoals hart- en vaataandoeningen. Daarnaast zorgt intensieve training ervoor dat er endorfine vrij komt in je hersenen, waardoor je humeur zal verbeteren en je jezelf meer gelukkig en voldaan zal gaan voelen.

Ga een “step”verder

Aerobic StepsJe bent nu al een tijdje verder en je aerobic step sessie van 45 minuten voltooi je met spreekwoordelijk 2 vingers in de neus? Dan wordt het tijd om wat extra intensiteit toe te voegen aan de training. Hiervoor kan je bijvoorbeeld een setje dumbells kopen welke je in beide handen kunt houden voor het toevoegen van extra gewicht, wat zorgt voor extra weerstand door de zwaartekracht. Je kan bijvoorbeeld ook een gewichtsvest aantrekken zodat je ook extra gewicht aan de oefening toevoegt. Door extra weerstand te creëren door het toevoegen van extra gewicht aan de aerobic steps training, zal de training intensiever worden, zal je sneller spieren opbouwen en zal je nog sneller vet gaan verbranden.