Leg Press en Squat

3 Producten
Steelflex Plate Loaded Seated Leg Press
€1.995,00
premiumplus

Steelflex Plate Loaded Seated Leg Press

Deze Plate Loaded Leg Press combineert het trainen met vrije gewichten en de veiligheid van een machinetraining. Het ideale toestel voor het trainen van de borstspieren!

Steelflex Plate Load 2 Squat, Deadlift and Lunge Machine
€2.295,00 €1.995,00
premiumplus -13%

Steelflex Plate Load 2 Squat, Deadlift and Lunge Machine

Dit plate loaded krachtapparaat combineert het trainen met vrije gewichten en de veiligheid van een machinetraining. Dit Dual Plate Loaded krachtapparaat van SteelFlex combineert de Squat, Deadlift en de lunges. Een complete beentraining in één machine!

Steelflex Plate Loaded Hack Squat Machine
€1.795,00
premiumplus

Steelflex Plate Loaded Hack Squat Machine

Deze Plate Loaded Leg Press combineert het trainen met vrije gewichten en de veiligheid van een machinetraining. Het ideale toestel voor het trainen van de beenspieren!


De squat hoort tot de grote drie: bankdrukken, deadlifts en bankdrukken. De reden hiervan is dat de squat samen met de deadlift en de benchpress oefeningen zijn waarbij een hele keten van spieren zal moeten samenwerken om de oefeningen tot een goed einde te brengen, met andere woorden: je traint in één klap een zeer groot aantal spiergroepen in je lichaam. Dus heb je weining tijd en wil je toch een goede total body workout utitvoeren? Beperk je dan tot de grote drie en je hebt altijd een perfect gebalanceerde training.

De squat is een erg functionele oefening


het is een beweging welke je in het dagelijkse leven ook zal maken. Het is dus een zeer nuttige oefening. Voor het opbouwen van functionele kracht is de squat dan ook DE oefening voor het onderlichaam en verdient deze de voorkeur boven extensions en curls welke niet functioneel zijn en zich richten op slechts één specifieke spiergroep.

De squat is een effectieve oefening


Er is wellicht geen andere oefeningen welke zo snel tot een toename in spiermassa en kracht zal leiden. En deze toename vindt niet alleen plaats in de benen, maar in het hele lichaam (dat is dus een groot voordeel van een dergelijk niet geisoleerde oefening).

De Leg Press


De Leg Press is in feite dezelfde soort oefeningen en beweging als de squat, echter druk je bij de legpress niet je eigen lichaamsgewicht + gewichten door een hurkbeweging te maken, maar druk je enkel op een krachtapparaat een gewicht met je benen weg, veelal vanuit een zittende positie.