Fitnessblog

Rust en herstel - de sleutel tot groei en succes

Rust en herstel - de sleutel tot groei en succes Met uitzondering van personen met de naam Bruce Banner of Clark Kent, hebben spieren , na een inspanning, altijd een bepaalde hoeveelheid rust nodig om te kunnen herstellen en groeien. Maar wat is nu de ideale tijd welke je de spieren rust moet geven? Sommige bronnen beweren dat je de spieren tot wel 48 uur of langer rust moet geven om optimaal te kunnen herstellen van een geleverde inspanning. Maar is dit wel correct en er is er wel één optimale herstelperiode voor maximaal herstel en groei?

Groter worden en spiergroei

Groter worden en spiergroei Hoe wordt je groter en gespierder? Alleen maar aan krachttraining doen is niet voldoende. Om groter te worden en meer spiermassa te krijgen, zal je ook dieet moeten aanpassen om de brandstof te leveren welke je lichaam nodig heeft om te groeien. Maar hoe doe je dit dan? Als je traint door middel van krachtsport en je gebruikt natuurlijk geen anabolen, dan is het praktisch onmogelijk om aanzienlijke toenames in spiermassa en gewicht te realiseren, zonder dat je voldoende goede, schone calorieën tot je neemt, welke hypertrofie (spiergroei) bevorderen.

Dit geeft dus maar weer heel duidelijk aan, dat alleen hard trainen door krachttraining niet voldoende is. Zonder voldoende en goede voeding heeft je lichaam geen brandstof welke onmisbaar is voor het herstel en groei van je spieren en daarmee de basis voor het vergroten van je spiermassa!