Fitnessblog

De voordelen van Supersets!

De voordelen van Supersets! Om te kunnen bewegen heeft ons lichaam een complex systeem van hefbomen nodig, spieren die tegelijkertijd werken en zorgen voor efficiënte en veilige bewegingen. De hoofdbewegingen van ons lichaam worden geactiveerd door de zogenaamde agonistische spieren. Door samen te trekken zorgen deze spieren voor een buigende beweging van onze gewrichten. De agnostische spieren werken samen met antagonistische spieren, die een tegenovergestelde beweging maken en dus strekken. Voor het uitvoeren van veel van onze bewegingen gebruiken we diverse van zulke paren spieren, ook wel antagonistische spieren genoemd.

Antagonistische spieren werken altijd samen: wanneer één van de spieren samentrekt ontspant de andere spier. Een voorbeeld: de agonistische biceps trekt samen en de antagonistische triceps helpt om die beweging te beheren en sturen.

Groter worden en spiergroei

Groter worden en spiergroei Hoe wordt je groter en gespierder? Alleen maar aan krachttraining doen is niet voldoende. Om groter te worden en meer spiermassa te krijgen, zal je ook dieet moeten aanpassen om de brandstof te leveren welke je lichaam nodig heeft om te groeien. Maar hoe doe je dit dan? Als je traint door middel van krachtsport en je gebruikt natuurlijk geen anabolen, dan is het praktisch onmogelijk om aanzienlijke toenames in spiermassa en gewicht te realiseren, zonder dat je voldoende goede, schone calorieën tot je neemt, welke hypertrofie (spiergroei) bevorderen.

Dit geeft dus maar weer heel duidelijk aan, dat alleen hard trainen door krachttraining niet voldoende is. Zonder voldoende en goede voeding heeft je lichaam geen brandstof welke onmisbaar is voor het herstel en groei van je spieren en daarmee de basis voor het vergroten van je spiermassa!