De voordelen en verschillen van een Bowflex LateralX Trainer

De voordelen en verschillen van een Bowflex LateralX Trainer

De Bowflex LateralX biedt een totaal nieuwe manier van trainen waarbij je in 3 dimensies beweegt. Niet alleen meer van achter naar voren, maar je zal ook een zijwaartse (laterale) beweging maken. Wat zijn nu eigenlijk de voordelen van deze nieuwe manier van trainen? Lees verder...

De voordelen en verschillen: LateralX vs. Elliptical Crosstrainer

De Bowflex LateralX biedt een totaal nieuwe manier van trainen waarbij je in 3 dimensies beweegt. Niet alleen meer van achter naar voren, maar je zal ook een zijwaartse (laterale) beweging maken. Wat zijn nu eigenlijk de voordelen van deze nieuwe manier van trainen?

De belangrijkste kenmerken van de LateralX laten zich als volgt samenvatten:

  1. Je kcal verbruik ligt tot 39% hoger dan een standaard crosstrainer. Maar lager dan een Max Trainer
  2. Je traint functionaliteit dankzij de Lateral Range of Motion.
  3. Bij de standaardbeweging en de breedste laterale stand van de Bowflex LX5i is de impact voor je gewrichten en knieën niet hoger dan bijvoorbeeld wandelen of joggen.
  4. Je conditie zal sneller verbeteren dan bij een standaard crosstrainer of Max trainer.
  5. Je kan HIIT doen, maar daar speelt het toestel minder op in dan een Max Trainer. Je hebt verschillende trainingsmethodes.
  6. Het neemt meer ruimte in dan een Max Trainer en sommige crosstrainers.

 

Het is functioneel

Je calorieverbruik ligt hoger dan een standaard crosstrainer omwille van meer spieractivatie. Je gaat ook meer lower-body aanspreken dan bij een Max Trainer. Door de unieke beweging gaan je adductoren aanspreken. Bij eender welke explosieve sport is dit een enorme meerwaarde. Denk aan voetbal, tennis, basketbal. Maar ook aan wintersporten. 

“Zoek je iets uitdagends?” Het functionele sluit hier mooi bij aan. Verbetering van de alledaagse dingen. Niet zozeer een typische bodybuilder. Ideaal voor diegenen die zichzelf simpelweg willen verbeteren. Denk een beetje aan het bootcamp principe.


Verbetering van conditie?

Studies tonen aan dat je sneller conditie gaat opbouwen met de LateralX dan met een standaard crosstrainer. Het verbetert je VO2 max. Dit is de meting van hoe groot de maximale hoeveelheid zuurstof is dat het lichaam kan gebruiken. Simpel gezegd: hoe groter je VO2 max, des te beter je conditie.

Bowflex LateralX LX5i

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden