De meest gewilde fitnessmaterialen voor crossfit en functional fitness

De meest gewilde fitnessmaterialen voor crossfit en functional fitness

Op basis van jaren ervaring en reviews en reacties van onze klanten, leek het ons leuk om eens een fitnessblog te schrijven waarin de meest populaire en best beoordeelde materialen op een rijtje gaan zetten. Deze fitnessmaterialen lenen zich perfect voor diverse takken van fitness, zoals crossfit, functional fitness en personal training.

Most-Wanted: top 10 populairste fitnessmaterialen

Op basis van jaren ervaring en reviews en reacties van onze klanten, leek het ons leuk om eens een fitnessblog te schrijven waarin we de meest populaire en best beoordeelde materialen van Fitnesskoerier.nl op een rijtje gaan zetten. Deze fitnessmaterialen lenen zich perfect voor diverse takken van fitness, zoals crossfit, functional fitness en personal training.

 

1) Crossfit Black Bumperplates

De absolute nummer 1 in ons assortiment zijn de black crossfit bumperplates. Deze bumperplates van Virgin rubber zijn de standaard binnen de crossfitwereld en zijn geheel vervaardigd uit hoogwaardig en kunnen zonder problemen gedropped worden op een rubberen crossfit vloer. Alle schijven hebben exact dezelfde diameter waardoor de impact altijd netjes over alles schijven wordt verdeeld. Zoek je een bumperplate met nog meer bounce, bijvoorbeeld omdat je een hardere ondergrond hebt? Dan zijn de Hi Temp bumperplates voor jou waarschijnlijk een beter keuze. Onze Crossfit Black Bumperplates samen met onze Crossfit PRO V2 halterstangen kom je al in vele crossfitboxes en PT studio's tegen.

 

2) Crossfit PRO V2 halterstangen

De Crossfit PRO V2 halterstang is voorzien van naaldlagers waardoor deze goed bestand is tegen drops. Daarnaast zijn deze halterstangen gemaakt van zogenaamd veerstaal met een hoge treksterkte, waardoor deze halterstangen zwaar belast kunnen worden zonder op termijn krom te trekken. Het verschil met een standaard halterstang is tevens de diameter van de greep; de mannenstang heeft een diameter van 28 mm en de vrouwenstang een diameter van 25 mm. Uiteraard voldoen deze stangen aan de officiële gewichten van respectievelijk 20 en 15 kg. Naast de womens en mens crossfitbar hebben we ook een technique bar van 170 cm met een gewicht van 10 kg.

 

3) Houten Crossfit Plyobox

De houten crossfit plyo box is een must-have voor crossfit. De boxjumps zijn een essentieel onderdeel van crossfit en andere vormen van HIIT en plyometrisch trainen. De houten plyobox biedt een stabieler platform dan een soft surface plyobox waardoor deze houten variant het meest geliefd is.

 

4) Houten gymringen

Houten gymringen blijven de beste keuze voor indoor use, dus ook voor crossfit, functional fitness en alle andere takken van fitness. Hout heeft als enige het unieke kenmerk dat de gymringen met de tijd alleen maar beter worden omdat de grip alleen maar beter wordt. ABS kunststof is ideaal voor buiten, maar is een stuk gladder en zal met de tijd alleen maar gladder worden. Deze ABS gymringen zijn wel ideaal voor bootcamp omdat deze tegen vocht bestand zijn.

 

5) Hexa Dumbbells

Hexa Dumbbells zijn de laatste jaren enorm populair geworden, met name binnen de crossfitwereld. De hex dumbbell is binnen de wereld van crossfit zelfs de standaard geworden. Met onze complete sets hex dumbbells koop je deze dumbbells nog voordeliger dan wanneer je de dumbbells los zou bestellen. Het is niet voor niets dat deze sets al jaren één van onze beste verkopende artikelen is.

 

6) Battlerope PRO

Het beste touw voor de beste prijs! Ons battlerope pro biedt een mooie vloeiende golfbeweging en heeft een optimale dikte en lengte waarmee dit touw iedereen een uitdagende HIIT training biedt. De lengte van 15 meter is ons inzien de ideale lengte omdat het touw deze lengte nodig heeft om de energie weg te laten golven. Dit zorgt voor een fijne beweging tijdens de  training. Een korter touw kan zijn energie niet goed kwijt waardoor de golfbeweging abrupt wordt afgekapt. Maar dat gezegd te hebben, we hebben ook kortere touwen omdat niet iedereen de ruimte heeft voor een battlerope van 15 meter lang.

 

7) Wall Balls

De Wall Ball is een echte crossfit oefening waarbij gebruik wordt gemaakt van het hele lichaam wat de Wall Ball Throw een echte HIIT oefening maakt. Je gebruik je core, benen, schouders en armen om de PT Essentials Wall Balls tegen een target te gooien om vervolgens weer op te vangen. Dit is dus een echte full-body oefening. We zijn 2 jaar bezig geweest om een echt goede Wall Ball te maken. Het resultaat is de dubbel gestikte en gesealde naden van de PT Essentials Wall Balls. Deze ballen zullen bij het juiste gebruik veel trainingsplezier geven. Wall Balls zijn niet bedoeld om te slammen. Daarvoor dien je altijd slamballs te gebruiken. Deze ballen met een dead-bounce zijn hier speciaal voor gemaakt.

 

8) Olympische halterschijven

Voor diegenen die traditioneel willen gaan liften, dus zonder het droppen van de barbbell zoals bij crossfit, zijn de olympische halterschijven nog steeds de meest gewilde keuze. Doordat deze halterschijven uit gietijzer zijn vervaardigd, zijn deze olympische schijven aanzienlijk minder breed dan een standaard bumperplate. Dat betekent dat je meer gewicht op de stang kan laden en de kosten per kilo liggen lager dan bij bumperplates. Deze PT Essentials tri-grip halterschijven hebben, zoals de naam al zegt, 3 grepen. Met behulp van deze grepen kan je ook diverse oefeningen met enkel de halterschijf uitvoeren. Zoals de front-raise voor de schouders, of farmer walks bijvoorbeeld. De halterschijven zijn voorzien van een rubber coating zodat deze prettig in de hand liggen zonder scherpe randjes.

 

9) Olympische halterstang

De gewone olympische halterstang is op een aantal punten verschillend van een zogenaamde crossfit competition halterstang. Ten eerste is de dikte van de greep 30 mm in plaats van 28 mm. Het eigen gewicht van de stang is echter wel gewoon 20 kilo. Deze olympische stang heeft kogellager in plaats van naaldlagers. Naaldlagers zijn ook niet nodig omdat men bij traditioneel liften de stang met gewichten ook niet laat droppen. Traditionele oefeningen zijn bijvoorbeeld bankdrukken, squats en deadlifts. De maximale load ligt ewat lager maar is met 450 kilo ruimschoots voldoende. Er zijn maar weinig mensen op de aarde die dit halen ;) De prijs ligt dan ook lager dan die van een competition barbbell en dat maakt de traditionele olympische stang nog steeds erg populair. Deze halterstang van PT Essentials mag professioneel binnen sportscholen worden ingezet. Wist je dat we ook verschillende maten hebben? Naast de officiële lengte van 220 cm hebben we ook een 182 cm en een 152 cm variant.

 

10) Powerbands.

Powerbands, ideaal voor een assisted pull up.......dat is zeker waar. Een Powerband kan je net dat beetje hulp geven bij de pull-ups waardoor je in staat wordt gesteld progressie te maken en werken naar je ultieme doel: minimaal 3 sets van 10 reps pull-ups zonder enige hulpmiddelen. Maar een powerband biedt zoveel meer mogelijkheden. Met een simpel elastiek kan je in feite je hele lichaam trainen: band pull-aparts voor de rug, band flies voor de borst, hammer curls voor de biceps, overhead presses voor de schouders en triceps, band resisted squats en ga zo maar door. Dit maakt powerbands ideaal voor op reis en voor HIIT trainingen waarbij je snel tussen veel effectieve oefeningen wilt kunnen switchen. Powerbands zijn ook super draagbaar en dat maakt ze helemaal ideaal voor bootcamp en outdoor training.

 

11) Kettlebells

Naast de dumbbells, halterschijven en stangen behoren kettlebells tot één van de belangrijkste onderdelen van de zogenaamde vrije gewichten. Een kettlebell workout is een echte total body HIIT training. Bij iedere oefening wordt ook je core in sterke mate aangesproken, waardoor je een goede corestrenght zal ontwikkelen. Kettlebells workouts zijn bewezen effectief en het is dus ook niet voor niets dat de kettlebell in geen enkele studio, sportschool of thuisgym meer ontbreekt.

 

 

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden