Garantievoorwaarden

Fitnesskoerier Garantie en ServiceNa uw aankoop heeft u recht op garantie. Dat betekent dat u bij vroegtijdige slijtage of productiefouten als comsument rechten heeft. U heeft immers recht op een goed werkend apparaat of fitnessartikel dat doet wat u ervan mag verwachten. Fitnesskoerier is officieel dealer van alle door ons aangeboden merken. Dat betekent dat u de garantie en service mag verwachten welke bij het door u gekochte product horen. Importeurs en fabrikanten verlenen vaak geen service en garantie indien de winkel waar u het apparaat heeft gekocht, geen officieel dealer is. Daarom is dit van wezenlijk belang.

Daarnaast staan wij achter het principe: GARANTIE = GARANTIE! Bij ieder fitnessapparaat dat je bij ons koopt, krijg je of aan-huis garantie of wij nemen eventuele transportkosten voor onze rekening indien een apparaat naar de werkplaats moet. Dus bij ons geen onzin zoals het kopen van extra garantie met termen als garantie-plus, top-garantie, garantie deluxe etc! Bij diverse andere winkels moet u extra betalen om service aan huis te krijgen of om niet aansprakelijk te zijn voor eventuele transportkosten. Hier doen wij niet aan mee en dit bieden wij standaard bj iedere aankoop, dus zonder extra kosten of kleine lettertjes. Precies zoals de wet voorschrijft dus.

Onze garantieprocedure werkt als volgt:

  • Meld de klacht schriftelijk aan fitnesskoerier ([email protected]) incl. ordernummer en indien aanwezig serienummer van het apparaat
  • Bij zichtbare defecten dient u een foto van het defect mee te sturen alsmede een beschrijving van de situatie waarin het defect is ontstaan
  • Op basis van de klacht zal fitnesskoerier binnen 48 uur een reactie geven met daarin de oplossing of plan van aanpak
  • Klachten welke niet door uzelf verholpen kunnen worden, met of zonder reserve-onderdelen, zullen doorgaans bij u thuis worden verholpen.
  • Klachten welke het gevolg zijn van aantoonbare gebruikersfouten of foutieve installatie, vallen niet onder de garantie
  • Val en stootschade valt ook niet onder de garantie.
  • Batterijen en accu's vallen altijd buiten de garantie
  • Natuurgeweld zoals bliksem valt niet onder garantie
  • Onze garantie is niet overdraagbaar. Wij verlenen enkel garantie aan de persoon met wie de koopovereenkomst is gesloten

De standaard garantiebepalingen zijn als volgt:

bij afwijkingen van de standaard regeling wordt dit bij het product zelf specifiek aangegeven

  • Fitnessapparaten (grote cardio- en krachtapparaten) - 2 jaar aan huis tenzij bij het artikel anders is vermeld, bij commercieel gebruik van commerciële apparaten is de termijn doorgaans 1 jaar.
  • Slijtage gevoelige fitnessartikelen, zogenaamde vervangingsartikelen met lage aanschafwaardes: zoals medicine balls, fitness elastieken, foam rollers, bokshandschoenen, gym ballen, slamballs en powerbags, Artikelen welke door de wijze van gebruik logischerwijs aan slijtage onderhevig zijn en een laag aankoopbedrag hebben - 6 maanden
  • Overige artikelen: 1 jaar