Bodypump

7 Producten

BodyPump

BodyPump is een nieuwe en enerverende methode om fitness en beweging in je dagelijkse leven te introduceren. BodyPump is in 1991 door Les Mills in Nieuw-Zeeland geïntroduceerd en heeft zich ontpopt tot één van de meest populaire workouts ter wereld. Het grote voordeel van BodyPump is dat het geschikt is voor personen van ieder niveau, ongetraind en getraind.

De meeste sportscholen bieden tegenwoordig dan ook BodyPump lessen aan, dus waarom zou je dit niet zelf thuis gaan doen? Met behulp van professionele trainers op DVD of de vele YouTube-video’s, zal BodyPump vele calorieën gaan verbranden en een glimlach op je gezicht toveren.

De voordelen van Bodypump

Met behulp van de professionele trainers op de DVD of op YouTube in combinatie met de motiverende muziek, zorgt BodyPump er voor dat je niet alleen geniet van de workout, maar ook dat je jezelf maximaal kan geven tijdens de workout!

Je lichaam zal strakker worden doordat tegelijkertijd je spiermassa zal toenemen  en jet vetpercentage zal afnemen. Je zal hierdoor al snel merken dat je figuur beter en slanker wordt!

Hoeveel Calorieën verbrand je met BodyPump?

Met een BodyPump workout van 45 tot 60 minuten is er ruim voldoende tijd om serieus calorietjes te verbanden. We weten immers ook allemaal: wie meer calorieën verbrand dan tot zich neemt, zal gewicht en daarmee vet verliezen! Tijdens een bodypump sessie van 60 minuten, ben je instaat om circa 600 calorieën te verbranden. Hoe intensiever de bodypump workout, des te meer calorieën zal je verbranden.

Wat is BodyPump?

Bodypump is een gecombineerde cardio- en krachttraining waarbij gebruikt wordt gemaakt van halterstangen en gewichtschijven (bodypump sets) om oefeningen met weerstand uit te voeren. De workouts worden doorgaans uitgevoerd op het ritme van uptempo muziek waardoor een hoge intensiteit gehaald kan worden. Een bodypump workout duurt gemiddeld tussen de 45 en 60 minuten. De workouts zijn leuk maar erg inspannend en zorgen voor een verhoogde hartslag en richten zich op het hele lichaam met als gevolg: het serieus verbranden van calorieën.

Hoe ziet een bodypump workout eruit?

Je bodypump instructeur (bij thuis trainen dus de bodypump instructeur op de DVD bijvoorbeeld) zal je eerst laten beginnen met een warming-up routine waarbij gebruik wordt gemaakt van lichte gewichten zodat je lichaam zich klaar kan maken voor de echte intensieve workout.

Na de warming up begint de eigenlijk bodypump workout, een intensieve krachtopbouwende en conditie opbouwende training waarbij gebruik wordt gemaakt van een halterstang en gewichten. Alle grote spiergroepen komen hierbij aan bod: borst. Rug, schouders, buikspieren en benen. Dit zorgt ervoor dat er een maximale calorieverbranding gerealiseerd kan worden en ieder deel van het lichaam zal strakker worden.

Tot slot zal het tempo afnemen zodat je een goede en complete cooling down kan uitvoeren, wat het risico op spierpijn en blessures aanzienlijk vermindert.

Is Bodypump goed om af te vallen

Het trainen met gewichten is een zeer goede manier voor het verbranden van calorieën en een zeer goede manier voor het opbouwen spiermassa. Na de  bodypump workouts zullen de spieren zichzelf moeten herstellen waardoor de verbranding in het lichaam toeneemt. Dit betekent dus dat je verbranding ook NA de workout hoger zal zijn waardoor je extra veel calorieën zal verbranden.

Daarnaast is het ook een feit dat spiermassa meer energie verbruikt in rust, dus met de toename van spiermassa, zal ook je verbranding in rust toenemen. Met andere woorden: zelfs als je even niets doet, bijvoorbeeld op kantoor, zal je meer verbranden en dus sneller afvallen.

Dat is dus het 1 + 1 = 3 effect van BodyPump!