Powersled kopen

7 Producten

De Power Sled of Prowler zijn de laatste paar jaar steeds populairder geworden en helpen fitness enthousiastelingen en professionele atleten om in topvorm te blijven. Een Power Sled kan voor vele doeleinden worden gebruikt en met het trainen met een Power Sled kan men zich richten op een groot aantal spiergroepen. Doorgaans wordt de Power Sled buiten gebruikt, maar in feite kunnen deze stalen verzwaarde fitness sleetjes op vrijwel iedere ondergrond worden gebruikt, hoewel het slepen van een Power Sled of Prowler over een betonnen ondergrond aardig wat geluid kan produceren.

Wat is een Power Sled?

Een Power Sled is normaal gesproken gemaakt van metaal en is is verkrijgbaar in 2 soorten uitvoeringen. Een traditionele Power Sled is in feite een sterke metalen plaat met een oplopende rand en voorzien van een pin voor het plaatsen van halterschijven. Een Prowler is eigenlijk een extra uitgebreide Power Sled en is ook voorzien van verticaal geplaatste palen waarmee men de Prowler ook makkelijk kan duwen in plaats van alleen trekken. Beide uitvoeringen zijn altijd uitgerust met een bevestiging waaraan een trektouw met of zonder harnas kan worden vast gemaakt. Met een harnas kan je de Power Sled trekken zonder gebruik van de handen.

De voordelen van Power Sleds

Het trekken van erg zware gewichten op de Power Sled of Prowler zorgt voor toename van kracht en spiermassa, terwijl het trekken  van lichte gewichten over lange afstanden met name de aerobe activiteit van het lichaam verbetert (conditie). Sprinters gebruik de Power Sled om sneller te kunnen sprinten terwijl rugby spelers de Prowler gebruiken om hun vermogen om te tackelen en blocken te verbeteren. Zoals je ziet zijn de voordelen van een Power Sled of Prowler afhankelijk van de doelstellingen die je jezelf stelt en de oefeningen welke je uitvoert met de Power Sled of Prowler.

Oefeningen voor het onderlichaam

Hoewel je bij alle oefeningen met een Power Sled gebruik maakt van het onderlichaam, zijn er diverse oefeningen welke zich specifiek richten op het onderlichaam. Het voorwaarts lopen of rennen zorgt voor een sterke ontwikkeling van de kuiten, hamstrings en bilspieren, terwijl het achteruit lopen met de slee zich richt op de quadriceps en heup flexoren. Zijwaarts bewegen pakt met name de binnen- en buitenzijde van je dijbenen aan. Deze oefeningen voor het onderlichaam kunnen zowel met een harnas worden uitgevoerd als met het vasthouden van het trektouw van de Power Sled of met het duwen van een Prowler. Wanneer je het trektouw zelf met de handen vasthoudt, zal de activiteit in je core- en armspieren sterk toenemen.

Oefeningen voor het bovenlichaam

Veel oefeningen welke met de vrije gewichten (halterstangen, halterschijven en dumbells) of met krachtapparaten kunnen worden uitgevoerd, kunnen ook worden uitgevoerd met behulp van een Power Sled of Prowler. Zo kan je met een Power Sled de volgende oefeningen uitvoeren voor het bovenlichaam: chest presses, pec flies, rear deltoid flies, rows, bicep curls en triceps extensions. Dit is maar een kleine greep uit alle mogelijk oefeningen die je met een Power Sled of Prowler kunt uitvoeren.

Het grote voordeel van trainen met een Power Sled is dat je naast je bovenlichaam altijd als bonus je onderlichaam en core mee traint!