Explosiviteit - Sprinten

20 Producten

Speedtraining

Speedtraining is gericht op pure snelheid, zo snel mogelijk van A naar B; Je moet altijd klaarstaan om zo snel mogelijk te kunnen exploderen en zoveel mogelijk snelheid te gaan genereren. Het is absoluut mogelijk om door de juiste training sneller te worden; sneller accelereren, sneller sprinten en sneller rennen, oftewel het leveren van meer vermogen in zo min mogelijk tijd.

Een zeer belangrijk onderdeel van een succesvolle prestatie is dat spelers hun vermogen moeten kunnen omzetten in snelheid.

2 belangrijke woorden bij het trainen zijn: resistance en assistance.

Resistance training


Trainen met resistance (weerstand) zorgt ervoor dat je spieren wennen aan een hogere weerstand, bijvoorbeeld door het voortslepen van gewicht of een parachute of door een elastische kabel welke aan de sporter verbonden is. Doordat de spieren wennen aan het presteren met weerstand, zullen ze in staat zijn meer te leveren, meer power en snelheid, tijdens het moment waar het om gaat en wanneer je zonder deze weerstand moet presteren: de wedstrijd!

Assistance training


Bij assistance training train je feitelijk met een negatieve weerstand. In plaats van dat je wordt tegen gehouden, wordt je juist geholpen bij de oefening. Bij een springtraining zal je met een assistance trainer voorwaarts worden getrokken, waardoor je boven je maximale topsnelheid kan trainen (overspeed training). Dit resulteert in betere prestaties, kortom: je maximale snelheid zal toenemen.

Deze tools zullen je hier zeker bij helpen! Zet je tegenstander op een achterstand.